WSPÓŁPRACA MIĘDZYNARODOWA

W roku akademickim 2018/2019 zostanie zorganizowana wycieczka do Niemiec na integracyjne spotkanie międzykulturowe (maj 2019). Miejscem docelowym wycieczki będą niemieckie szkoły na terenach przygranicznych, z którymi Wydział Filologiczny US ma podpisane umowy o współpracy. W ramach spotkania dzieci polskie i niemieckie wezmą udział we wspólnych zajęciach dydaktycznych o charakterze integrującym, które będą poszerzały wiedzę językowo-kulturową. Wycieczka będzie trwała 5 godzin. Uczestnikom zostaną zapewnione: przejazd autokarami, ubezpieczenie oraz posiłek.

Współpraca międzynarodowa ze szkołami i instytucjami pogranicza w ramach projektu pozwoli na praktyczne wykorzystanie umiejętności językowo-kulturowych nabytych przez jego uczestników w naturalnym kontakcie z rówieśnikami, jak również – wpłynie pozytywnie na niwelowanie lęku przed komunikacją w języku obcym.

UWAGA! Rodzice nie ponoszą żadnych dodatkowych kosztów związanych z wycieczkami organizowanymi w ramach zajęć!

 

WSPÓŁPRACA ZE SZCZECIŃSKIMI INSTYTUCJAMI

We wcześniejszych latach każdy semestr kończył się atrakcyjną wycieczką do szczecińskiej instytucji kultury (teatru, muzeum, kina), redakcji dziennikarskiej (prasowej, radiowej, telewizyjnej) lub w ciekawe przyrodniczo miejsca Pomorza Zachodniego. W poszczególnych latach nasi mali studenci mieli okazję m.in.:

  1. zwiedzić szczecińską filharmonię – link do strony
  2. poznać redakcję Polskiego Radia Szczecin – link do strony
  3. zajrzeć za kulisy Teatru Lalek „Pleciuga” – link do strony
  4. wybrać się na wystawę do Muzeum Narodowego – link do strony
  5. odwiedzić centrum interaktywnych doświadczeń „Eureka” – link do strony
  6. obejrzeć eksponaty Muzeum Techniki i Komunikacji „Zajezdnia Sztuki” – link do strony
  7. spotkać się ze Szczecińską Ligą Superbohaterów – link do strony
  8. wyruszyć na wyprawę w ramach projektu „Droga do lasu – zachodniopomorskie” – link do strony

Każdemu wyjściu towarzyszyły warsztaty tematyczne (dziennikarskie, teatralne, filmowe, muzealne, przyrodnicze). Mali studenci zdobywali podczas nich podstawowe informacje na temat miejsca, które następnie wspólnie odwiedzaliśmy.